GOMBÍKY a KLÁVESY
Premiérovaná skladba slovenského skladateľa Petra Machajdíka (*1961) Na tenkom ľade je pôsobivou zvukovou mozaikou, ktorú tvoria "machajdíkovské" dlhoznejúce zvukové plochy, striedajúce sa so zreteľnou brilanciou.
Vetrokaz srbského skladateľa Ivana Brkljačića (*1977) slovami autora symbolizuje "balkánsku oblasť, kde fúkajú všetky druhy vetrov prinášajúce dobro a zlo, príjemnosť a drámu, rozmazanie a očistu, pokoj a nepokoj ."
Skladateľ Bashkim Shehu (*1952) pochádza z Kosova. Interpretka k vybranej skladbe poznamenáva: "Elégiu som si vybrala do repertoáru na prvé počutie, lebo z nej išla spoveď o smútku...jednoduchá melodická línia je niečo ako esej, vypovedajúca hlboké pocity".
Akordeonista Friedrich Lips na margo ruskej autorky Tatjany Sergeevej (*1951) a skladby Jasmin hovorí: "... varoval som ju, že bajan (akordeón) s klavírom neznie dobre. Moje obavy boli márne. Použitím iba jedného motívu z troch nôt málo známej piesne "Jasmin" napísala mimoriadnu krásnu skladbu..."
V diele Strigidae (Sovy) srbského skladateľa Ljubomíra Milanovića (*1995) je možné badať inšpirácie rockovou hudbou, čo zatraktívňuje obsahový zámer skladby.
Sedem balkánskych
tancov Marka Tajčevića (1900- 1984) pre klavír je cyklus nesmierne vydarených
farebných miniatúr, ktoré umožňujú poslucháčovi načrieť do balkánskej ľudovej
hudby plnej zvodného čara a živelnosti.